Health CREDU

 


 SEMINĀRS

“Socioemocionāli drošas mācību vides veidošanas paņēmieni”

Lai uzlabotu skolas kopienas socioemocionālo kompetenci, veidotu uzticības pilnu un drošu mācību vidi,  Erasmus+ projektā “Veselības KREDO”, sadarbojoties 3 valstīm – Latvijai (Iļģuciema vidusskola), Lietuvai (Sociālo projektu institūts, Jonavas pamatskola “Lietavos” un nevalstiskā organizācija “Tolerances un fiziskās labsajūtas centrs”), Kiprai (Kipras Ģimenes un bērnu atbalsta asociācija) -, ir izstrādāta metodika, kurā tiek piedāvāti praktiski paņēmieni gan skolotājiem, gan skolēniem, kas palīdzētu tikt galā ar mūsdienās bieži sastopamo emocionālo spriedzi (nomāktību, stresu u.c.).

Iļģuciema vidusskola piedāvā iespēju š.g.27.novembrī no plkst.14.00 līdz 17.30 apmeklēt semināru, kurā skolotāji, praktiski darbojoties, varēs iepazīties ar dažiem izstrādātās metodikas paņēmieniem.

PROGRAMMA

Iļģuciema vidusskola, Dzirciema iela 109, 106.kabinets

2019.gada 27.novembris

Mērķauditorija: Rīgas pilsētas skolotāji

Semināru vada Iļģuciema vidusskolas skolotājas: Guna Pudule un Lidija Izotova.

13.45-14.00

Reģistrācija un kafija

14.00- 14.15

Iepazīstināšana ar projektu (mērķi, dalībnieki, aktivitātes).

Projekta aktualitāte kompetenču pieejas ieviešanas kontekstā./ projekta koordinatore Guna Pudule

14.15-15.15

Konfliktu risināšana un vadība klasē./ projekta pētnieks – eksperts Lidija Izotova

15.15-15.30

Kafijas pauze

15.30-16.30

Apzinātība, tās tehnikas izmantošanas iespējas skolā. Praktiski paņēmieni, vingrinājumi (skolotājiem un skolēniem)/projekta pētnieks – eksperts Guna Pudule

16.30-17.00

Semināra izvērtējums

17.00-17.30

Kafija, neformālas sarunas

 Aicinām pieteikties līdz 22.novembrim, aizpildot pieteikumu: https://forms.gle/1AfEq7jGJMkzzzaU7


 Iļģuciema vidusskola turpina darbu Erasmus+ projektā “Health CREDU”
(Veselīgas un drošas mācību vides veidošana – pamats iekļaujošai un kvalitatīvai izglītībai) 

Projekta mērķis ir uzlabot visas skolas kopienas socioemocionālo kompetenci, veidot pievilcīgu, radošu, veselīgu mācību vidi, kas uzlabotu mācīšanās procesu un sekmētu skolēnu mācību motivāciju. Projekts tiek īstenots no 2018. gada oktobra līdz 2020. gada septembrim. Skola projektā sadarbojas ar partneriem no Lietuvas (Jonavas pamatskola “Lietava”, kas ir projekta vadošais partneris, Lietuvas sociālo pētījumu institūts, nevalstiskā organizācija "Tolerances un fiziskās labklājības izglītības centrs" ) un Kipras (ģimenes un bērnu atbalsta asociācija “ KIBOTOS”).

Šis projekts ir kā papildu rīks skolā īstenotajam starptautiskajam projektam “Mācīties būt” (“Learning to Be”), kurā pastiprināta uzmanība tika pievērsta skolēnu sociāli emocionālo prasmju attīstīšanai un novērtēšanai (http://icvs.lv/macities-but).

Lai arī skolēni jau bauda vasaras brīvlaiku, projektā iesaistītie skolotāji (Guna Pudule, Lidija Izotova, Marija Mitenberga, Edīte Zilteka, Šaiena Elija Pole) turpina strādāt. Šobrīd tiek pabeigts darbs pie skolotāju apmācības kursa satura, metodikas izstrādes, kas piedāvātu skolotājiem praktiskus piemērus, rīkus vispirms jau sevis izpratnei, savas rīcības izpratnei sarežģītākās situācijās, kas veidojas klasē komunikācijā ar skolēniem un kas traucē sasniegt izvirzītos mācību mērķus un skolēniem gūt ausgtākus mācību rezultātus. Jo tikai tāds skolotājs, kas ir pārliecināts par sevi, savu rīcību, spēj tikt galā ar grūtībām (vai novērst tās), kas rodas mācību procesā. Un tāpat izstrādātā metodika piedāvās rīkus, kas palīdzētu skolotājiem veidot klasē emocionāli drošu sadarbības vidi, kurā valda savstarpējā uzticība, palielinot skolēnu iesaisti mācību procesā.

Metodika sastāv no 3 daļām:

1) skolotājs kā koučs (rīki, kas palīdz skolotājam klasē veidot efektīvu komunikāciju ar skolēniem);

2) skolotāja pašizpratne (rīki, kas palīdz skolotājam izprast sevi, savu rīcību dažādās situācijās, tostrap stresa situācijās, kā arī rīki, kas palīdz novērst vai tikt galā ar emocionālo pārslodzi);

3)konfliktu pārvaldība klasē.

Skolotāju apmācības notiks 2020. gada janvārī Rīgā, Iļguciema vidusskolā, tajās piedalīsies katras dalībvalsts 5 skolotāji, kuri pēc tam 4 mēnešus aprobēs kursos apgūto mācību procesā. 

 

Projekta koordinatore Guna Pudule


Erasmus+ projekta “Health CREDU”
partneru tikšanās Kiprā
 

2019.gada 12.-14.aprīlī skolotāja Guna Pudule un Lidija Izotova devas uz Kipru, Larnaku, lai tiktos ar Erasmus+ projekta ,,Health CREDU” partneriem no Lietuvas un Kipras un kopā apspriestu izveidotās metodikas aprobēšanas iespējas projekta partnervalstu skolās.

Vizītes laikā Kipras partneri piedāvāja arī iespēju vērot stundu Petraki Kyprianou gymnasium. Skolotāja Petra demonstrēja stundu, kurā tika izmantotas metodes skolēnu pašattīstības un sevis izpratnes veicināšanai.

Nākamā projekta parteru tikšanās ir Latvijā, Rīgā, 2020. gada janvāra beigās, kad visu triju partnervalstu skolotāji apgūs izveidotās metodikas rīkus, kas sekmē pozitīvu emocionālo vidi mācību stundā.

Projekta koordinatore Guna Pudule


Iļģuciema vidusskola arī nākamajā mācību gadā turpinās darbu

Erasmus+ projektā “Health CREDU”

(Veselīgas un drošas mācību vides veidošana – pamats iekļaujošai un kvalitatīvai izglītībai)

 

Projekta mērķis ir uzlabot visas skolas kopienas socioemocionālo kompetenci, veidot pievilcīgu, radošu, veselīgu mācību vidi, kas uzlabotu mācīšanās procesu un sekmētu skolēnu mācību motivāciju. Projekts tiek īstenots no 2018.gada oktobra līdz 2020.gada septembrim. Skola projektā sadarbojas ar partneriem no Lietuvas (Jonavas pamatskola “Lietava”, kas ir projekta vadošais partneris, Lietuvas sociālo pētījumu institūts, nevalstiskā organizācija "Tolerances un fiziskās labklājības izglītības centrs" ) un Kipras (ģimenes un bērnu atbalsta asociācija “ KIBOTOS”).

Šis projekts ir kā papildu rīks skolā īstenotajam starptautiskajam projektam “Mācīties būt” (“Learning to Be”), kurā pastiprināta uzmanība tika pievērsta skolēnu sociāli emocionālo prasmju attīstīšanai un novērtēšanai (http://icvs.lv/macities-but).

Lai arī skolēni jau bauda vasaras brīvlaiku, projektā iesaistītie skolotāji  (Guna Pudule, Lidija Izotova, Marija Mitenberga, Edīte Zilteka, Šaiena Elija Pole) turpina strādāt. Šobrīd tiek pabeigts darbs pie skolotāju apmācības kursa satura, metodikas izstrādes, kas piedāvātu skolotājiem praktiskus piemērus, rīkus vispirms jau sevis izpratnei, savas rīcības izprtnei sarežģītākās  situācijās, kas veidojas klasē komunikācijā ar skolēniem un kas traucē sasniegt izvirzītos mācību mērķus un skolēniem gūt ausgtākus mācību rezultātus. Jo tikai tāds skolotājs, kas ir pārliecināts par sevi, savu rīcību, spēj tikt galā ar grūtībām (vai novērst tās), kas rodas mācību procesā. Un tāpat izstrādātā metodika piedāvās rīkus, kas palīdzētu skolotājiem veidot klasē emocionāli drošu sadarbības vidi, kurā valda savstarpējā uzticība, palielinot skolēnu iesaisti mācību procesā.

Metodika sastāv no 3 daļām:

1) skolotājs kā koučs (rīki, kas palīdz skolotājam klasē veidot efektīvu komunikāciju ar skolēniem);

2) skolotāja pašizpratne (rīki, kas palīdz skolotājam izprast sevi, savu rīcību dažādās situācijās, tostrap stresa situācijās, kā arī rīki, kas palīdz novērst vai tikt gala ar emocionālo pārslodzi);

3) konfliktu pārvaldība klasē.

Skolotāju apmācības notiks 2020.gada janvārī Rīgā, Iļguciema vidusskolā, tajās piedalīsies katras dalībvalsts 5 skolotāji, kuri pēc tam 4 mēnešus aprobēs kursos apgūto mācību procesā. 

Projekta koordinatore Guna Pudule


Uzsākam darbu projektā “Health CREDU”

(Veselīgas un drošas mācību vides veidošana – pamats iekļaujošai un kvalitatīvai izglītībai)

 

Pagājušās nedēļas nogalē (8.,9.novembrī) Erasmus + projekta "Health CREDU" ietvaros direktore Iveta Tauriņa, direktores vietniece Guna Pudule un krievu valodas skolotāja Lidija Izotova viesojās Lietuvā, Jonavā, lai kopā ar projekta partneriem no Lietuvas un Kipras plānotu un pārrunātu projektā paredzētās aktivitātes. Projekta koordinējošā skola ir Jonavos "Lietavos" pamatskola, kura ar mums kopā darbojās arī Nordplus projektā “Iedvesmotais lasītājs: kā par tādu kļūt?”

Projekta mērķis ir uzlabot visas skolas kopienas socioemocionālo kompetenci, veidot pievilcīgu, radošu, veselīgu mācību vidi, kas uzlabotu mācīšanās procesu un sekmētu skolēnu mācību motivāciju. Projekts tiks īstenots no 2018.gada novembra līdz 2020.gada septembrim.


Vakances